Időbeosztás

| 1 dec 2010 by jonny, 1 hozzászlás »

time table / időbeosztás

Kevés lett már megint ez a 24 óra. Talán mert 2 nap alatt harmadszorra sikerült csak izzót cserélni a kocsiban úgy, hogy rendesen világítson, és ne szórja a fényt mindenhová fel az égbe mint egy eltévedt-részeg-mikulás-szán-lézer-show, és lássak rendesen… Vagy mert megint megnéztem egy fél Simpson-family részt ebéd közben… Nem, szerintem nem ezért a pár percért érzem kevésnek… Több oka van annak. Jól haladok mindennel, de újra és újra emlékeztetnem kell magamat arról, merre tartok, mi a cél, miért csinálom, időt szakítok rá, haladok. Akár pontokba is lehetne szedni, nagyszerű memoár lehetne, és bár ez alapján próbálok szervezni egy ideje, azért mégis…

Időbeosztás tábla / time management tips:

  1. Tartsd a dolgaidat változatosan! Ha napról napra ugyan azt a munkát csinálod, fárasztó tömegtermeléshez fog vezetni…
  2. Határozz meg határidőket a feladatok mellé! Könnyebben szerkeszthető a nap, ha lehet tudni, mi mennyi időt vesz el
  3. Írd le a dolgokat! Tényleg könnyebb néha rá-rá nézni egy papírfecnire amin az aznapi teendők vannak
  4. Prioritás a feladatok között! Ami közelebbi határidős, vagy fontosabb, azzal kezd! Mondjuk ha azonnal meg tudod tenni, és nem sok idő, akkor ne halogasd tovább! Szóval a papírra felírás után érdemes sorrendet is felállítani!
  5. Mindenféle online chat, beszélgetési lehetőség megszüntetése! időrabló, figyelemelterelő, sokkal lassabban halad a feladat (ha egyáltalán halad), ha beszélget az ember mással is.
  6. Apró pici szünetek! Ha huzamosabban egy helyben vagyok, dolgozom, jól esik néha egy kis séta, nyújtózkodás, tea, kávé, rövid séta, stb… És naponta párszor érdemes picit messzebb is merészkedni, ki a friss levegőre! 10 perc séta napi 1 alkalommal csak használ!
  7. Ha mással is dolgozol, legyen egyértelmű a menetrend mindenki számára! Mindenkinek könnyebb, ha látja a másik elfoglaltságát, másrészt így nem raboljuk egymás idejét várakozással.
  8. Az apró pici megszakítások csökkentése (ne kapjunk e-maileket és RSS-feedeket 5 percenként. Elég 15-20 percenként is)
  9. Nem kell mindent elvállalni! Nem kell mindenre igent mondani. Ha nincs rá idő, nincs rá idő…
  10. További hasznos és rövid elképzelések, amit az élet nagyon sokszor felül ír; Nem összekeverni a munkát és az otthont! Legyél körültekintő! Ne hagyd figyelmen kívül a fontos papírokat! Nem kell azt gondolni, hogy ezermester vagyok!

Az ötlet a designerek és PC kreatívok “40 tips for managing your time and money” oldaláról származik. Kicsit átírtam.

No és akkor lássuk a gyakorlatot! : )

Címkék: , ,

Egy hozzászólás a(z) 0ejegyzéshez

  1. szöszi szerint:

    ez jó! köszi:)

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!